[Interview] Jean Mineur Mediavision is de winnaar van het Media Report 2022

25 januari 2023 - 4 minutes read
jean mineur mediareport

Marlene Wickel, Jean Mineur: Wat een goed begin van 2023! Trots op ons geweldige Jean Mineur Mediavision team en dankbaar voor de waardering en erkenning van adverteerders en mediabureaus! ‘Het is aandacht die de waardering van klanten oplevert’

Jean Mineur Mediavision was de grote winnaar bij het Media Report van Adformatie. Het werd als meest gewaardeerde media-exploitant beoordeeld door adverteerders en mediabureaus in de sector. Daarnaast kreeg het in de categorie ‘audiovisueel’ ook de hoogste waardering van klanten. Met de twee topposities liet de exploitant van bioscoopreclame een ijzersterke comeback zien na een lastige coronatijd waarin bioscopen de deuren lange tijd gesloten moesten houden. Jean Mineur werd vooral geprezen voor de klantvriendelijkheid en service. Managing director Marlene Wickel licht toe hoe dat komt.

Wat was 2022 voor een jaar?
‘Een in-between jaar. Voor ons was het helemaal bijzonder. We waren in het begin van het jaar nog dicht. Eind januari mochten de bioscopen weer open, maar nog met allerlei beperkingen, zoals de anderhalve meter, mondkapjes, en CTB. Vanaf maart was het weer normaal, maar moesten mensen de bioscoop weer in hun systeem krijgen. Waar moesten ze beginnen? De horeca ging weer open, er waren weer festivals. Pas eind mei, toen Top Gun: Maverick, uitkwam, gingen we los. Dat werd de best bezochte film in 2022 en luidde de periode in waarin we terug naar normaal zijn gegaan.

Wat verklaart de hoge waardering voor Jean Mineur?
‘Omdat we zo betrokken zijn bij adverteerders, reclamebureaus en mediabureaus. We hebben een klein, divers team van tien mensen dat veel persoonlijke contact heeft met onze relaties. Ook in de afgelopen twee lastige jaren waarin we niks konden verkopen, is dat gebeurd. We hebben met ze gebeld, gewandeld, Pathe-thuiscodes weggegeven, zodat ze thuis nog film konden kijken. Het is echt de aandacht die de waardering oplevert.’

Je hebt ook een leuk onderwerp natuurlijk.
‘Ja, het helpt natuurlijk dat film een onderwerp is waar je het altijd over kan hebben. Film doet wat met mensen. We organiseren ook een filmavond als iemand bij ons adverteert. We nodigen adverteerder, reclamebureau, productiemaatschappij en het mediabureau uit om samen in de bioscoop de commercial te komen bekijken. Dat is ons bewijsnummer. Ze zien de commercial op het witte doek en ervaren de reacties van het publiek.’

Wat verwacht je van 2023?
‘Er komt een goed filmaanbod aan, een aantal uitgestelde films verschijnt. Daar ben ik erg positief over. Maar er hangt nog wel wat boven ons. Wat gaat er economisch gebeuren? En wat gebeurt er met die vreselijke oorlog? Nu is het zo dat bioscoopbezoek niet heel erg conjunctuurgevoelig is; het is toch een redelijk goedkope manier van een avondje uitgaan, maar goed, het zal zijn weerslag hebben. In de mediawereld zelf zijn er ook nog wat vraagtekens. Wat gebeurt er met de fusie tussen RTL en Talpa? Hoe gaan de radiofrequenties verdeeld worden? Wat gaat er bij de NPO veranderen? Wat gebeurt er bij streamingdiensten en het advertentiemodel van Netflix? Ik kan het je niet vertellen, het is allemaal nog onbekend en onzeker. Het wordt een spannend en interessant mediajaar.‘

Bekijk het interview hier

Bron: Adformatie