HORNBACH WERVINGSCAMPAGNE

Hornbach had in de regio van Duiven een uitdagende doelstelling om 200 nieuwe personeelsleden werven. Hiervoor heeft Hornbach regionaal print en ‘Selectief’ bioscoopreclame ingezet. Hier werden de bioscopen Pathé Arnhem, Nijmegen, VUE Doetinchem en Movie Unlimited Zevenaar ingezet.

In de wervingscommercial neemt Hornbach de consument in 60 seconden op een ludieke en grappige manier mee wat Hornbach allemaal heeft te bieden als werkgever. Het inzetten van lokale print en Selectief bioscoopreclame blijkt een succesformule, waar de campagne twee weken eerder stop is gezet, door de vele reacties. Naast dit mooie resultaat hebben we de commercial laten onderzoeken door DVJ waar de campagne onderzocht is op; Impact score, Brand activation score, Direct Response score en Moment to Moment score. Op al deze kernwaarden scoort de commercial boven de bioscoop benchmark die significant hoger ligt t.o.v. de televisie benchmark.

Maarten Post, marketing manager bij HORNBACH: Samen met ons mediabureau Zigt hebben we bij de wervingscampagne voor onze nieuwe vestiging in Duiven, gekozen voor de inzet van bioscoopreclame uit het JMM netwerk in combinatie met print. Beide mediakanalen bieden de mogelijkheid om selectief een boodschap te communiceren. Deze combinatie bleek erg succesvol, gezien de honderden reacties die we ontvingen! We hebben daarom de campagne zelfs helaas eerder stop moeten zetten.

YippiejajaYippieYippieYeah!”

2019-05-21_1530