HORNBACH WERVINGSCAMPAGNE

HIn het voorjaar van 2020 opent Hornbach in Duiven haar 15e vestiging in Nederland. Voor de mensen die de winkels kennen, mag het niet als een verrassing komen dat ze voor het openen van een winkel meer dan 150 medewerkers zoeken om de klanten goed te kunnen bedienen. Gezien de marktsituatie en de hoeveelheid medewerkers dacht men er goed aan te doen om nét wat meer mediadruk uit te oefenen om deze 150 medewerkers te vinden. En dus ontwikkelde Hornbach een commercial met pit om 200 nieuwe personeelsleden te werven in de regio Duiven die vertoond werd in de bioscopen uit ons netwerk: Pathé Arnhem, VUE Arnhem, VUE Doetinchem, Pathé Nijmegen, LUX Nijmegen, VUE Nijmegen Plein, VUE Nijmegen Walstraat en Movie Unlimited in Zevenaar.

In de wervingscommercial neemt Hornbach de consument in 60 seconden op een ludieke en grappige manier mee wat Hornbach allemaal heeft te bieden als werkgever. Het inzetten van lokale print en Selectief bioscoopreclame blijkt een succesformule, waar de campagne twee weken eerder stop is gezet, door de vele reacties. Naast dit mooie resultaat hebben we de commercial laten onderzoeken door DVJ waar de campagne onderzocht is op; Impact score, Brand activation score, Direct Response score en Moment to Moment score. Op al deze kernwaarden scoort de commercial boven de bioscoop benchmark die significant hoger ligt t.o.v. de televisie benchmark.

Maarten Post, marketing manager bij HORNBACH: Samen met ons mediabureau Zigt hebben we bij de wervingscampagne voor onze nieuwe vestiging in Duiven, gekozen voor de inzet van bioscoopreclame uit het JMM netwerk in combinatie met print. Beide mediakanalen bieden de mogelijkheid om selectief een boodschap te communiceren. Deze combinatie bleek erg succesvol, gezien de honderden reacties die we ontvingen! We hebben daarom de campagne zelfs helaas eerder stop moeten zetten.

YippiejajaYippieYippieYeah!”

2019-05-21_1530