Zo werkt reclame in de bioscoop

7 maart 2016 - 2 minutes read
movie-theater-seating-chairs

Jean Mineur Mediavision exploiteert bioscoopreclame voor 77 bioscopen in Nederland. In de bioscoop zorgt het overweldigende beeld en geluid ervoor dat adverteerders het maximale uit hun commercial halen. Maar hoe werkt reclame in de bioscoop nu anders dan bij andere media? Welke resultaten laten commercials in de bioscoop zien? Wat is de impact in termen van aandacht, response en activatie?

Exclusief voor Jean Mineur bouwt DVJ Insights sinds begin 2015 aan een benchmark om de werking en effectiviteit van bioscoopreclame in beeld te brengen. Daarvoor maakt zij gebruik van de Ad Reality aanpak van DVJ Insights. In deze unieke methode worden uitingen in-context (in een nagebootste media omgeving) gemeten. Hierdoor wordt niet alleen naar de beoordeling van de uiting gekeken maar vooral ook naar de kracht van de uiting binnen het medium.

Om het effect van het medium te kunnen duiden, zijn commercials zowel getest in een virtuele bioscoop omgeving als binnen een blok TV reclames, waarbij aandacht is besteed aan de beleving binnen ieder medium. De kracht van de commercial binnen het medium TV is afgezet tegen de TV benchmark van DVJ Insights en vervolgens is gekeken naar de verschillen met de bioscoop omgeving.

Inmiddels hebben al diverse bedrijven zoals ABN AMRO, Danone, KPN, Volvo, Rituals, Coca Cola, Bacardi en Scotch & Soda hun bioscoop commercials op deze manier laten testen en zijn er duidelijke uitspraken te doen over de werking en kracht van bioscoopreclame. Naast deze algemene learnings wordt de commercial ook volledig geëvalueerd door gebruik te maken van een combinatie van kwalitatieve explorerende technieken en kwantitatieve validatie. Hierdoor biedt Ad Reality ook meteen handvatten voor concrete optimalisatie.

Interesse?

Neem contact met ons op!

Of met DVJ Insights:
Sabina Trommelen: [email protected] of 06-34535552

 

S: DVJ insights