BBC FIRST MET SHERLOCK

Sherlock

BBC First met ‘Sherlock’

Ter promotie van het nieuwe seizoen van Sherlock in ‘17 heeft er gelijktijdig met doekreclame, een campagne op Pathé gedraaid om de visibility van de nieuwe serie te vergroten en een grote impact te verzorgen.

De insteek van de campagne was een online filmfollow bij de grootste films van het moment, zoals Star Wars: Rogue One, Fantastic Beasts and Where to Find Them & Doctor Strange. Daarbij is de campagne ingestoken op de genrepagina’s misdaad binnen Pathé om direct op de doelgroep zichtbaarheid te genereren en een hoge conversie te behalen. Dit heeft het rendement van de campagne sterk verhoogd.

In totaal is er een overweldigend resultaat behaald van 597.589 impressies (mobile & desktop). Op de desktop positie heeft dit alleen al gezorgd voor 5.527 clicks en op bijna alle posities was hier de clickrate over de 2,15%. Er was zelfs een uitschieter: een CTR van 3,84% op de take-over bij Fantastic Beasts and Where to Find Them.

Medium Rectangle_Sherlock_Passengers Medium Rectnagle_Sherlock_Doctor Strange