DVJ INSIGHTS MET JEAN MINEUR

2017-05-19_1659Onderzoeksbureau DVJ Insights onderzoekt in opdracht van Jean Mineur bij inmiddels meer dan 2.800 Nederlanders de impact van bioscoopcommercials in termen van aandacht, response en activatie. Ook vragen als “Hoe scoren bioscoop-commercials ten opzichte van televisie-commercials?”, “Welke overeenkomsten zijn er en welke verschillen?” en “wat is de toegevoegde waarde van bioscoopreclame?” worden onder de loep genomen.

Uit het onderzoek blijkt dat het grote scherm, geluid, kwaliteit en feit dat bioscoopbezoekers de reclames vaker helemaal uitkijken, bijdragen aan een sterkere impact van een bioscoop reclame ten opzichte van tv.

Commercials in de bioscoop zorgen voor betere zichtbaarheid van het merk. We zien uit de vergelijking met de TV benchmark dat de koppeling met het merk in de bioscoop hoger ligt.

De bioscoopomgeving is beter in staat om bij te dragen aan het laden van een merk of het overbrengen van een specifieke boodschap. Er is een betere boodschapoverdracht mogelijk in de bioscoop dan voor TV.

Bioscoopreclames zijn in staat om meer beleving rondom merk en boodschap te genereren. De commercials zijn in staat te zorgen voor meer amusement en enthousiasme. Het zien van een commercial in de bioscoop heeft impact op het mentale netwerk wat terug te zien is hogere mate van positieve associaties. Dit netwerk is van groot belang bij de overweging van een merk door consumenten.

Overall zorgt bioscoopreclame voor een hogere score op een groot aantal merk KPI’s dan TV.