TEMPO TEAM: DE PROEFTIJD
Tempo-Team start Youtube-serie rondom werkplezier: De Proeftijd. In de videoreeks strijden merken als Ohra en PostNL, met behulp van Youtubers Nesim en Qucee, om de gunsten van een jonge werkzoekende.
Tempo-Team lanceert een nieuwe Youtube-serie waarin het werkplezier centraal zegt te stellen: De Proeftijd. Met de videoreeks wil het uitzendbureau aantonen dat je vanuit Tempo-Team gegarandeerd een baan vindt die dat Werkplezier biedt. In de serie gaan Youtubers Nesim en Qucee samen met verschillende organisaties de strijd aan om een werkzoekende aan een functie te helpen bij die organisatie waar het meeste van dat plezier te halen valt.
Het uitzendbureau kondigt voor de komende vier weken elke week een nieuwe aflevering van de serie aan, die ontwikkelt is in samenwerking met Motion Content Group en geproduceerd door Towel Media.
Strijdende merken
In de eerste aflevering zijn het verzekeraar Ohra en online kledingwinkel Kleertjes.com die moeten strijden om de gunsten van werkzoekende Dina. De komende weken worden nog PostNL, Bleckmann, Xenos en Sodexo bezocht.
Missie en onderzoek
Tempo-Team, onderdeel van Randstad Groep, legt uit dat de videoserie helemaal in lijn is met de missie van het merk: mensen helpen aan de baan met Werkplezier, geschreven met een kapitaal.
Voor productie van de serie refereert het uitzendbureau aan een onderzoek waaruit zou blijken dat de doelgroep, tussen 18-24 jaar oud, vaak onzeker is over het maken van een nieuwe stap in werk en carrière. Zo zou er meer behoefte zijn aan transparantie en een meer persoonlijkere aanpak.
De Proeftijd – Aflevering 1
De basis voor De Proeftijd
Eerdere campagnes die op de missie en het onderzoek gestoeld waren, waren de campagnes: ‘Baanrader’ en ‘Tour de Werkvloer’, ontwikkeld in samenwerking met Roorda Reclamebureau. De Proeftijd is hier een doorvertaling van naar de socials.
De Proeftijd – Aflevering 2
Campagne-uitrol
Deze video’s worden gedurende acht weken gepromoot op de social media-kanalen van Tempo-Team: facebook, Instagram, Snapchat en Youtube. Voor de landelijke zichtbaarheid draait in alle bioscopen de commercial en staan er in 8 bioscopen rolbanners met een QR code waarmee je direct online de vacatures in de stad van de bioscoop kunt bekijken. De media-uitrol is zo verdeeld omdat de doelgroep 18-24 jaar zich daar het meest beweegt volgens Tempo-Team.