Kerstwensen van Jean Mineur

21 november 2015 - 2 minutes read
Kerstmailing V01

De kerstmailing van Jean Mineur is weer de deur uit gegaan. Hierin konden onze klanten van het afgelopen jaar een keuze maken uit een biosbon, een tegoed voor twee films bij Pathé Thuis of een donatie aan Stichting Bio. Tot vele hun grote vreugde heeft het grootste gedeelte gekozen voor een donatie. Waar veel kinderen met een handicap waar Stichting Bio zich voor inzet, heel erg blij van worden!

Tegen het einde van het jaar kijken we graag terug op een fantastisch bioscoop- en filmjaar.

Het bioscoopbezoek is vanaf begin dit jaar aanzienlijk gestegen. Het begon in januari met Gooische Vrouwen 2, gevolgd door het zeeheldenepos over Michiel de Ruyter en vervolgens Fifty Shades of Grey, de verfilming van de veelbesproken bestseller.

In het 2e kwartaal was Fast & Furious 7 de favoriet, vervolgens namen Jurassic World en Minions het stokje over. Minions hebben in 18 weken 1.595.231 bezoekers gehaald.

De documentaire Amy over het veelbewogen jonge leven van Amy Winehouse heeft met 182.473 bezoekers ook een record gebroken.

Ten opzichte van 2014 is het landelijke bioscoopbezoek tot op heden met 11% gestegen en in het Jean Mineur Mediavision netwerk met 14%.

De 24e James Bond Spectre heeft inmiddels het record voor beste openingsweekend ooit in Nederland verbroken. The Hunger Games: Mockingjay-Part 2 en Star Wars: The Force Awakens gaan vanaf 18 november en 17 december van start. Mede door deze blockbusters zullen er nog meer bezoekersrecords worden gebroken.

Dit jaar zijn er wederom nieuwe bioscopen geopend, waaronder half oktober Pathé Arnhem met het grootste IMAX doek in Nederland. Ook in 2016 staan er weer nieuwe bioscopen op stapel en dat zorgt voor een structurele groei van de bezoekersaantallen.

Na een enorme inhaalslag in het 4e kwartaal van 2014 is de bioscoopreclame omzet vanaf januari meteen verder gegroeid. In het eerste halfjaar was de netto omzet ruim 50% hoger dan vorig jaar. Zoals het er nu naar uitziet wordt 2015 een historisch goed jaar. Het medium bioscoop staat bij veel adverteerders weer op de kaart.

De verwachtingen voor 2016 zijn in alle opzichten veelbelovend!