Bioscoopreclame heeft de hoogste impact ooit gemeten in het Awareness Impact-onderzoek van GroupM
13 mei 2024 - 1 minute readAdverteren op het witte doek blijkt een slimme zet, mits de adverteerder een boodschap uitdraagt die past bij het bioscoopgevoel. Die en meer inzichten delen GroupM, EssenceMediacom, Mindshare en Wavemaker in een onderzoek dat is uitgevoerd in samenwerking met MeMo2 (onderdeel van Kantar). Bioscoopreclame heeft de hoogste impact ooit gemeten in het Awareness Impact-onderzoek van GroupM, dat eerder negen andere reclamevormen onder de loep nam.
Bioscoop
Uit het onderzoek komt naar voren dat bioscoopbezoekers reclames op het witte doek veel minder storend vinden dan advertenties op lineaire televisie of YouTube, om maar twee voorbeelden te noemen. Men is met name enthousiast over reclames die gebruikmaken van bioscoopkenmerken zoals storytelling en extra audiovisuele effecten die je alleen in een bioscoop kunt ervaren. Reclames van merken die passen bij een film scoren ook bovengemiddeld.
Het hele artikel is terug te lezen op Adformatie.
Bron: Adformatie